Leta i den här bloggen

måndag 25 april 2011

Vägen till vävstugan


Idag kunde jag inte hålla mig ifrån vävstugan trots att det är helgdag. Vädret var vackert och jag beslöt mig för att cykla halva vägen och gå resten. Det är ca 5 km enkel väg från mitt hem, så det är en för mig lagom motionsrutt.
Backen upp mot Petiknäs är brant så jag lämnade min cykel bakom ett träd vid sidan av vägen.

Utsikten är inte att klaga på en sån här vacker aprildag.
På andra sidan Skellefte älv ligger Rengård - min hemby.

Vi är glada över att få vara i byalokalen (fd skolan) med våra vävstolar. Dom tar ju en del plats som alla vet.




Utsikten från vävstugan är inte heller tokig. Petiknäs är en vacker by. Utnämnd av förre kommunchefen som kommunens vackraste faktiskt.
Men jag blev något snopen när jag skulle cykla hem. I stället för cykeln låg där 3 tomma ölburkar. Idyllen är inte fullkomlig ens i våra trakter.

2 kommentarer:

  1. Vi var i Umeå under påsk och sonen o maken prövade fiskelyckan i Umeälven. Nåt stort fastnade på kroken...... en CYKEL. det var dock inte din eftersom dom var där på påskaftons morgon. Kram / Elaine

    SvaraRadera
  2. Den kan mycket väl ligga på Skellefteälvens botten. Det har hänt med våra cyklar förr. Men det är ju trots allt en världslig sak.

    SvaraRadera